Associatie Wijkteams Videosessies (archief)

Videosessie
Een handige tool voor wijkteammedewerkers om informatie over ernstige psychische problemen te delen met jongeren die laaggeletterd zijn of nieuw in Nederland verblijven.
Tijdstip: Deelname gesloten
Geef ons feedback

Wat vond je van de online sessie "Lunchsessie over 'Beeldverhalen' (consortium Wijkteams werken met jeugd)"?

Rate deze online sessie en geef ons feedback! We verwerken het voor de volgende keer.

0

Voorlichtingsmateriaal over ernstige psychische problemen is vaak te complex, met als risico dat psychische problemen onopgemerkt blijven. Daarom zijn er nu beeldverhalen en animaties over veelvoorkomende psychische problemen: ADHD, autisme, depressie, gedragsstoornissen en trauma. Wijkteams, huisartsenpraktijken, scholen en de jeugdhulp kunnen deze inzetten bij een vermoeden van psychische problemen.

De Beeldverhalen gaan over veelvoorkomende psychische problemen: ADHD, autisme, depressie, gedragsstoornissen en trauma. Ze zijn beschikbaar in meerdere talen, waaronder Nederlands, Arabisch, Tigrinya en Pools.

Naast uitleg over psychische problemen, laten de Beeldverhalen ook de route zien die een jongere bewandelt om bij de juiste zorg te komen, bijvoorbeeld in gesprek na signalering door een docent, en aan tafel bij een wijkteam.

Deelname gesloten
Profielfoto van Danielle de Veld Profielfoto van Herma Ooms Profielfoto van Armaghan Efat Profielfoto van Annelies Kooiman Profielfoto van Jeannette Damman Klappe
Profielfoto van Jeannette Damman Klappe

De conference beheerder is:

Projectasssistent