Vraag

10 juni 2021
Profielfoto van Joyce van Van Horn
Senior communicatie adviseur

“Schouders Eronder levert graag een bijdrage aan de dag van de Wijkteams! Ondersteuning bij schulden heeft onze aandacht. Nieuwsgierig zijn we naar de gevolgen van corona op groepen mensen die nog niet in beeld zijn. Hoe ervaren jullie dit?”

Toelichting

Is er binnen jouw wijkteam aandacht voor mensen met schulden en zien jullie nu al de effecten van corona op groepen mensen waarvan de verwachting is dat ze ook ondersteuning nodig zullen hebben? laat het ons weten. En beantwoord hieronder. Bekijk ook onze themakrant over dit onderwerp en twee wijkteams geinterviewd. Ook Movisie is aan het woord. Graag maken we hierop een vervolg met focus op de effecten van corona.

themakrantse7-wijkteams_en_schulden_signaleren_ondersteunen_en_samenwerken.pdf (schouderseronder.nl)

Profielfoto van Cor Vork
Coach financiele hulpverlening

Goedemiddag Joyce,
Ik zie nu nog niet de gevolgen maar ook de aanmeldingen blijven flink achter van zzp'ers en particulieren. Maar zeker is dat schulden bij mensen een groot percentage van de problematiek inhoudt. Ook veel gemeenten blijven schuldhulp bieden aan ondernemers op de oude manier (eerst stoppen met je onderneming) terwijl de wetgeving is gewijzigd in januari 2020 ook krijgen nieuwe initiatieven geen kans omdat de gemeenten angstig zijn voor veel mislukte trajecten.